Długo czekaliśmy na ten wpis… A to z powodu czasu, który poświęciliśmy na nagrania scen do teledysku. Aby oddać koloryt oryginalnego klipu, postanowiliśmy zimą tego roku poczekać na wiosnę, lato i jesień. Choć nagrywanie poszczególnych scen zajęło nam kilka dni, to, uwzględniając pory roku, całość powstała na przestrzeni ośmiu miesięcy.

Podczas nagrywania Bielawianie enjoy the silence, zbocze Góry Parkowej w Bielawie

Skąd pomysł? Mąż od jakiegoś czasu jest zagorzałym fanem Depeche Mode i któregoś dnia, oglądając po raz kolejny teledysk do Enjoy The Silence, od tak, rzucił, co by było, gdyby tak iść po Bielawie z koroną na głowie i leżakiem w ręce. Skojarzenie było proste. Bielawa dzięki swoim pięknym krajobrazom, mogłaby być tłem do tego teledysku… I dlatego powiedziałam „zróbmy to” :-). Choć na początku wszystko wydawało się być żartem, nasza „produkcja” stała się dla nas bardzo ważną oraz inspirującą przygodą.

Każdy z nas przeżył odgrywanie tego teledysku na swój sposób. Mąż po raz kolejny udowodnił, nade wszystko sam sobie, jakie pokłady odwagi oraz pomysłowości w nim drzemią. Ponadto, cenię jego pracowitość i umiejętności, dzięki którym w ogóle mogło powstać to nagranie. Ja, przede wszystkim, bardzo polubiłam twórczość Depeche Mode, choć nigdy nie byłam zwolenniczką muzyki elektronicznej (w przeciwieństwie do Męża). Zmieniłam zdanie oglądając na DVD ich koncert z Berlina. Dźwięki gitary i sama perkusja, w połączeniu z nietypowym wokalistą i autentycznymi tekstami, skradły moje serce. Pomyślałam wówczas, że jest to chyba najbardziej rockowo elektroniczna muzyka, jaką słyszałam. Mąż stwierdził, że należę do, wcale niemałego, grona fanów, którzy zachwycają się tą grupą, jednocześnie nie słuchając muzyki elektronicznej na co dzień. Ponadto, kolejny raz mogliśmy sprawdzić się jako zespół. Wspólny cel łączy.

O co chodzi z teledyskiem? Potraktowaliśmy utwór Enjoy the Silence dosłownie. Nasz nadrzędny przekaz brzmi: Bielawa ma wiele pięknych zakątków, uwielbiamy spędzać tu czas, to miejsce nas uspokaja oraz inspiruje. Przenośnia jak zwykle nawiązuje do… miłości, ale niech to pozostanie naszą tajemnicą.

W odtworzonym teledysku pokazujemy miejsca, które sami lubimy odwiedzać. Sceny zostały nagrane na terenach Góry Parkowej, Łysej Góry, Jeziora Bielawskiego i okolic Kamieniczek. Możemy podziwiać panoramę Bielawy z ulicy Leśnej, widoku z Kociego Grzbietu, Łysej Góry oraz Góry Parkowej.

Film powstał z okazji 40-lecia zespołu Depeche Mode. Dedykujemy go naszym dzieciom – małym fanom muzyki DM.


P.S. Mamy nadzieję, że w niedługim czasie uda nam się również przygotować Making of Bielawianie enjoythe silence. Tu wpis.

oprac. Żona /02.10.2019/

1 komentarze:

Super widoki jak dla kogoś kto jest poza krajem i
te widoki przypominają mu o wartościach piękna BIELAWY.......super dziękuje!

REPLY

Bielawianie . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates