Kilka dni temu oczarowani słoneczną pogodą postanowiliśmy powędrować po okolicy. Na szczęście nie ulegliśmy temu wiosennemu złudzeniu i ubraliśmy się ciepło, ponieważ góry jeszcze nie zapomniały o zimie.

Przełęcz Trzy Buki

Trasa, którą wybraliśmy była mało wymagająca, w sam raz na niedługą wycieczkę z dziećmi. Samochodem dojechaliśmy do Leśnego Dworku, a stamtąd na piechotę udaliśmy się szlakiem niebieskim na przełęcz Trzy Buki.

Leśny Dworek w Nowej Bielawie (niem. Villa Dierig Neubielauer Grund),
przedwojenna willa rodziny Dierigów

Droga na Trzy Buki

Przełęcz Trzy Buki położona jest między Bielawą a Kamionkami. Leży w obszarze Parku Krajobrazowego Gór Sowich, w Sudetach Środkowych. Z Leśnego Dworku idzie się około 45 minut.

Po około 15 minutach dochodzi się do Ciemnego Jaru, a za nim do rozdroża, z którego podążamy prawą stroną, aby dostać się na Trzy Buki. Lewą stroną poszłoby się w kierunku Bielawskiej Polanki, a potem na Kalenicę.

Droga na Trzy Buki, okolice Ciemnego Jaru

Ciemny Jar

Tabliczki informacyjne na Ciemnym Jarze

Kolejne trzydzieści minut to przyjemna wędrówka, mimo nielicznych odcinków na trasie, które spowodowały lekkie zmęczenie. Bez tego droga mogłaby wydawać się nudna... ⛰☺

Droga na Trzy Buki

Wreszcie ku naszym oczom ukazują się Trzy Buki, tylko jakoś buków brak..., od których przełęcz ta wzięła swoją nazwę. Na miejscu znajduje się głaz z tablicą upamiętniającą ks. Jerzego Popiełuszkę, charakterystyczny żółty krzyż oraz wiata turystyczna i miejsce na ognisko.

Tablica pamiątkowa " PAMIĘCI LUDZI SILNYCH NADZIEJĄ KTÓRZY ZŁO DOBREM ZWYCIĘŻALI 1986 – 2010"
na przełęczy Trzy Buki

Przełęcz Trzy Buki

Tabliczki informacyjne na przełęczy Trzy Buki

Gdybyśmy stąd chcieli pójść dalej prosto, np. na Wielką Sowę, to czekałaby nas około 4-godzinna wyprawa. Może innym razem... 🌄😉

Droga w kierunku Wielkiej Sowy z przełęczy Trzy Buki

Po miłych chwilach przy palenisku czekała nas już tylko droga powrotna. 👪😀

Droga powrotna z Trzech Buków

Oprac. Żona /23.02.2021/

Bielawianie . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates