Fotografią zacząłem interesować się już w czasach szkolnych. Moim pierwszym aparatem był Canon EOS 500N, zamieniony później na nowszy i bardziej zaawansowany model EOS 33. Były to oczywiście lustrzanki analogowe. Pierwsze inspiracje czerpałem z książek z serii Szkoła Fotografowania National Geographic. Na moich zdjęciach przeważały krajobrazy i natura, ale fotografowałem również rajdy samochodowe i motocykle – te głównie podczas corocznych imprez Street Fighter Festival w Bielawie.

Moja twórczość była prezentowana podczas wystaw (głównie konkursowych) w Liceum Ogólnokształcącym w Bielawie oraz Miejskim Ośrodku Kultury i Sztuki w Bielawie. Kilka z moich fotografii znalazło się również w lokalnych publikacjach takich jak „Cztery Pory Roku w Powiecie Dzierżoniowskim” z 2006 roku czy kalendarz ścienny Powiatu Dzierżoniowskiego. Ponadto, pamiętam, że jedno z krajowych biur podróży zorganizowało konkurs, w którym, za jedno z wakacyjnych zdjęć, udało mi się nawet wygrać wycieczkę do Pragi.

Wspominam, jak w 2004 roku, wykonałem pożyczonym, prostym aparatem cyfrowym Fuji, kilka zdjęć z wieży widokowej na Górze Parkowej i złożyłem je później, za pomocą oprogramowania, w jedno zdjęcie panoramiczne. To były początki fotografii cyfrowej. Gdy poszedłem do laboratorium z prośbą o wydrukowanie mojego zdjęcia, pracownicy nieźle głowili się, jak to zrobić. Ostatecznie zdjęcie zostało wydrukowane w dwóch kawałkach na arkuszach A4, później oba kawałki zostały wycięte i sklejone w jedno panoramiczne zdjęcie. Dzisiaj jest dużo łatwiej…

Po studiach fotografowanie służyło mi przede wszystkim do zatrzymywania wspólnych chwil z rodziną. Jednak jakiś czas temu zainteresowałem się kilkoma konkursami fotograficznymi. Podjąłem wyzwanie i odniosłem kilka sukcesów. Tak naprawdę, przypomniała mi o tym Żona, podkreślając, że na blogu, niczym w pamiętniku, warto umieść te informacje, choćby dla naszych potomnych.

Prezentuje zatem moje ostatnie osiągnięcia:
 
Pierwsze miejsce w konkursie Dolnośląskie – Fokus na fundusze (2018). Tytuł zdjęcia: Relaks (zdjęcie wykonane w Arboretum w Wojsławicach)
Wyróżnienie w międzynarodowym konkursie Matematyka w Obiektywie (2018). Tytuł zdjęcia: Akt punktu przegięcia
Czwarte miejsce w krajowym etapie międzynarodowego konkursu Eisa Maestro 2019 – Energia (seria zdjęć).
Obecnie korzystam z lustrzanki cyfrowej Canon EOS 80D oraz obiektywów o łącznym zakresie od 10 do 250 mm.

oprac. Mąż /23.07.2019/

Bielawianie . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates